Galibi tour - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Klaske Bergman - WaarBenJij.nu Galibi tour - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Klaske Bergman - WaarBenJij.nu

Galibi tour

Door: Klaske

Blijf op de hoogte en volg Klaske

24 Februari 2015 | Suriname, Paramaribo

Hallo lieve mensen, dit weekend mijn eerste tripje gemaakt en het was echt geweldig. Samen met ellen vertrokken we eerst met een bus helemaal naar de andere kant van Paramaribo. Hier gingen we met een boot naar Frans-Guinea en bezochten hier een gevangenis van vroeg uit de oorlog en hebben we door de stad heengelopen. Frans-Guinea is een plaats waar alles er niet echt levend meer uitziet. Er zijn ook maar weinig inwoners. Vervolgens gingen we met de boot naar Galibi toe. Dit ging er echt hard aan toe, we moesten 1,5 uur op de boot en het regende heel erg en we moesten tegen de wind in dus al het water kwam op ons iedereen was kletsnat. Op een gegeven moment liep de boot vol en ik vond het ook best wel een beetje eng worden maar gelukkig kwam het goed en waren we veilig op het eiland. Eenmaal aangekomen kregen we een rondleiding op Galibi zelf. Het is te merken dat de mensen hier zo trots zijn op hun land en het is 1 grote familie. Dat is overigens in Paramaribo zelf ook. De kinderen hier zingen iedere ochtend voor de school begint het volkslied. Ik vind dit wel een heel mooi gebaar vooral omdat iedereen het hier niet zo goed heeft qua geld maar toch zijn ze zo gelukkig. Toen kregen we na de rondleiding door het dorp te eten. Heel veel eten. Pffff je krijgt hier zeker niet te weinig. Toen was het bijna tijd om de echte tocht te doen. Eenmaal aangekomen bij de zee kreeg onze reisleider te horen dat het misschien toch wel te gevaarlijk zou zijn omdat het water veel te hoog was.Mijn reisleider zei dat we nog een halfuurtje op het strand zouden wachten en als het dan minder zou zijn gingen we toch nog de tocht doen. Na een halfuur was het nog steeds hevig maar wel minder. Hij besloot het door te laten gaan. Een deel van de groep haakte wel af maar ik heb toch gekozen om het wel te doen ookal was ik stiekem bloednerveus. Toen we in de boot gingen moesten we onder een groot dekzijl liggen. Dat was een heel raar gevoel dat je midden op de rivier aan het varen was maar je kon helemaal niets zien. Toen kwamen we aan op het eiland en na een tijdje zoeken hadden we de eerste schildpad gevonden. Ze waren oooongelovelijk groot in totaal hebben we wel 4 gezien en zelfs eentje terug zien gaan de zee in. De schildpadden wegen zo'n 800 kilo en waren ontiegelijk groot. Het was geweldig. Toen we weer terug zouden naar het eiland waar we verbleven was het water helemaal stil, dus we hoefden niet onder het dekzijl. Met een uitzicht op een fantastische sterrenhemel bezorgde het toch wel even kippenvel. Ben zo blij met de kans die ik gekregen heb om hierheen te komen. Toen we terugwaren op het eiland gingen we nog naar een feest van een man die 70 geworden was we hebben daar tot laat in de nacht salsa gedanst met alle mensen die daar kwamen echt zo leuk om te zien een mee te maken. Al met al was het een fantastische reis ondanks dat ik echt heel erg verbrand was. Ook op de terugweg lag er plots een luiaard op de weg, speciaal voor mijn lieve vriendinnetje Charmaine hier een foto mee gemaakt. Ik geloof dat ik nu wel lang genoeg heb geschreven.

De internetverbinding is hier erg slecht dus soms duurt het langer voor ik hier weer wat op post of reageer op de email.

Veel liefs,

Klaske

  • 26 Februari 2015 - 17:18

    Familie Seekles:

    Hallo lieve Klaske,
    Fijn dat het goed met je gaat, en wat een leuke verhalen. Een hele belevenis om in Suriname te zijn.
    Wij wensen jou nog heel veel plezier. En denken vaak aan je.

    Liefs, Otto, Antoinette en Jenna

  • 27 Februari 2015 - 14:21

    Pietsje En Sjoerd:

    Hallo Klaske,

    Leuke en vooral lange verhalen.
    We zien en lezen dat je veel beleeft in Suriname en hopen dat je het ook uiterst naar je zin hebt!
    Wij zijn zeer benieuwd of je al onwennig bent van thuis en Nederland.

    Ik, Sjoerd, heb nu al vier weken je oude stage plek afgepakt.
    En snap waarom je er altijd zo positief over was!
    Misschien steel ik je stageplek in Suriname binnenkort ook wel.

    Wij wensen je nog veel plezier en een leerzame stage toe in het verre Suriname!
    Met vriendelijke groet,
    Pietsje & Sjoerd.

  • 27 Februari 2015 - 14:34

    Klaske Bergman:

    Jaaaaaa snap ik een betere plek kun je niet krijgen!!! Ben blij dat ook jij het zo leuk vind.
    Dankjewel komt vast helemaal goed!
    P.s Pietsje ik had je geloof ik een mailtje gestuurd maar weet niet of het het goede adres was. Zou je mij een mailtje kunnen sturen?

    Dikke kus !!!!

  • 27 Februari 2015 - 20:38

    Marja Bergman:

    Hoi Klaske,
    Wat leuk om je verslagen te lezen. Zo te horen heb je al van alles meegemaakt. Ben je ook al aan het werk geweest op je stageplek? Is er een groot verschil met het werken in Nederland?
    Ik ben ook heel benieuwd naar de weersomstandigheden? Is het er erg warm, vochtig of is er in Suriname een aangename warmte? Veel plezier en tot de volgende keer.

  • 28 Februari 2015 - 15:23

    Pieter Hoornstra:

    Hallo Klaske
    Ik heb net je 4 verhaaltjes gelezen en de foto's gezien.
    Herkenbaar.....die klap in je gezicht.....als je het vliegtuig verlaat.
    Een mooi verhaal over dat boottochtje.....
    Dapper hoor.......
    Ik ga je volgen......
    lieve groet
    Oom Piet en ook van Ineke.

  • 01 Maart 2015 - 14:12

    Klaske Bergman:

    Hee tante Marja. Ja ik ben sinds ik ben aangekomen hier gelijk begonnen met werken op de stageplek! Ja ikvind de manier van werken wel heel verschillend er wordt hier op een veel meer gebiedende wijs manier gewerkt dit vind ik soms nogal moeilijk .. op dit moment regent het erg veel. Maar het is een erg vochtige warmte maar ik ben er nu wel aan gewend en vind het lekker !!

    Groetjes Klaske!

  • 02 Maart 2015 - 11:50

    Roel:

    Hey Klaske,
    Leuke verhalen!! Blijf schrijven.
    Veel plezier verder.
    Groetjes,
    Roel.

Tags: Galibitour

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Stage bij Unu Pikin in Suriname

*

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2015

Weer thuis

12 Mei 2015

Time flies when your having fun....

19 April 2015

Suri-update

07 April 2015

Raleighvallen/Voltzberg

23 Maart 2015

Nickerie/Bigipan
Klaske

Hallo allemaal, van 15 februari tot en met 15 mei ga ik voor 3 maanden in Paramaribo wonen om hier stage te gaan lopen ik werk hier met mensen met een beperking en leerlingen van het voortgezet speciaal onderwijs. Zij hebben soms een lichte verstandelijke beperking, een ontwikkelingsachterstand en/of gedragsproblemen. Ik heb deze blog aangemaakt zodat jullie af en toe kunnen meekijken met wat ik allemaal doe hier. Groetjes, Klaske.

Actief sinds 30 Jan. 2015
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 8728

Voorgaande reizen:

15 Februari 2015 - 15 Mei 2015

Stage bij Unu Pikin in Suriname

Landen bezocht: