Kikkers, muizen, ratten en wormen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Klaske Bergman - WaarBenJij.nu Kikkers, muizen, ratten en wormen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Klaske Bergman - WaarBenJij.nu

Kikkers, muizen, ratten en wormen

Door: Klaske

Blijf op de hoogte en volg Klaske

20 Februari 2015 | Suriname, Paramaribo

Goedenavond iedereen,

Alweer 4 dagen in Suriname en ik voel me al vrij gewend hier. Ik heb dinsdag mijn eerste stagedag gehad samen met mijn stagecollega Verzenie. Het was een lange dag en we zaten op kantoor hier was gelukkig een airco dus dat maakte het al minder erg. Woensdag had ik mijn tweede stagedag en heb ik voor de eerste keer de leerlingen ontmoet voor de woensdaggroep en heb me aan hun voorgesteld en spelletjes gedaan om ze te leren kennen. Dit was erg leuk. Uit stage ging ik mee met Verzenie om de meiden te ontmoeten in het huis waar zij woont en dat was erg gezellig we hebben daar met elkaar gekookt alleen dit was een klein beetje mislukt maar dat maakt niet uit want het was wel gezellig, het is jammer dat hun wel een eindje rijden wonen van mij want dan moeten we dus altijd met de taxi. vandaag ben ik samen met 2 huisgenoten naar het Maria internaat geweest, dit is de plek waar zij werken en ik was ook benieuwd hoe dit eruit zag. Ze zouden daar bezig met de lessen die zij daar geven alleen de spullen waren niet aanwezig en daarom ben ik samen met Axel (de man van Rina) naar de stad geweest en hier hebben we 2 uur rondgelopen. We hebben veel bekeken zoals de palmentuinen en een wrakstuk in de zee wat er door de tweede wereldoorlog is gekomen(ben momenteel hier even de naam van vergeten). Vanavond ben ik naar Ellen toe geweest en we hebben besloten dat we aankomend weekend een tripje zullen gaan maken. Namelijk om de Galibi tour te doen. DIt is een 2daagse trip waarbij je naar een eiland gaat om wilde schildpadden te zien. Dit zijn niet de schildpadjes die we in Nederland gewend zijn, de overnachting is dan op het strand Spannend!

En dan nog even om terug te komen op de titel, hier in huis moet je er dus niet raar van opkijken als je kikkers, ratten, muizen of grote wormen tegenkomt. Ook sta ik sochtends meestal met een kakkerlak (of 2) te douchen. Het water in dit huis is overigens altijd koud. Dat is wel eventjes wennen.

Vanavond zou ik samen met Ellen nog even naar het zwembad om af te koelen (Ben namelijk ontiegelijk erg verbrand) we hebben toen een uur gelopen en toen bleek dat het zwembad gesloten was. Heeeeel jammer.

Ik breid er maar weer een eind aan. Nu ik het teruglees is het wel een langdradig verhaal. Sorry!!!!

Liefs,

Klaske.

• 20 Februari 2015 - 09:54

Henzson:

Hey mevrouwtje,

Ik zie dat je het naar je zin hebt daar on suriland. Jou verhalen zijn leuk om te lezen ben benieuwd wat je allemaal bij de galibitour gaat zien. Vergeet4 niet om foto's te maken!!

Groetjes,
    Henzson Carti

• 24 Februari 2015 - 14:27

Eva:

Hee lieverd,

Wat is het leuk om je verhalen te lezen en wat mis ik je toch :(