2 weekjes in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Klaske Bergman - WaarBenJij.nu 2 weekjes in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Klaske Bergman - WaarBenJij.nu

2 weekjes in Paramaribo

Door: Klaske

Blijf op de hoogte en volg Klaske

02 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Zo.. Alweer 2 weken in Paramaribo. Wat gaat de tijd toch snel. Gisteren heb ik een nieuw huisgenootje gekregen ze heet Dorianne en is 21 jaar oud. Toch wel heel fijn om iemand van mijn eigen leeftijd in huis te krijgen omdat de rest van mijn huisgenoten allemaal 65+ zijn. (Dat is trouwens ook heel gezellig hoor!!!)

Vrijdagavond voor het eerst een feest gehad hier. We gingen met allemaal nederlanders in partybussen(Dit zijn bussen die geen dak hebben en waar heel luide muziek in wordt afgespeeld) naar een hotel toe. Waar helemaal bovenop het dak een swimmingpoolparty werd gehouden. Was erg leuk om mee te maken en weer allemaal mensen ontmoet. De volgende ochtend om 0800 moest ik alweer klaar staan want we hadden hier op stage boekenmarkt. Was een grote opkomst en we hebben weer een mooi bedrag met zijn allen opgehaald voor de stichting.

Zondag samen met Dorianne naar de stad gegaan en daar kregen we een rondleiding van Elman (Dit is de stagebemiddelaar van Doriannne). Het meeste had ik natuurlijk al gezien maar het was erg gezellig.

Op een gegeven moment begon het hard te regenen en renden we naar een oud huis waar we bij het afdakje even konden schuilen. Ik rende voorop en eenmaal toen ik daar aankwam en naast me keek lag er opeens een zwerver op de grond met zijn tanden eruit en schrok wakker van mij. Maar ik schrok natuurlijk ook hartstikke van hem.

Vond het toch wel raar om te zien want eenmaal toen we verder gingen lopen kwamen we veel meer zwervers tegen. Ik weet dat we deze in Nederland ook hebben maar van deze mannen werd ik een stuk banger.

Al met al een geslaagde rondleiding.

Ik vind het eten hier in Suriname echt heeeerlijk, zo lekker allemaal. Heb al veel Surinaamse gerechten geprobeerd.
Roti, Bakabana, Saoto Soep, Pindasoep, Cassavekokostaart.
Jammie!! Maar wel met mate natuurlijk want ik wel niet met 10 kg extra thuiskomen.

Er zijn weer 2 trips op de planning namelijk:

Nickierie Bigipan (2dagen)
&
De Raleighvallen & Volzberg (4 dagen)

Dit zijn beide 2 natuurtrips. Bij de Nickierie Bigipan ga je allemaal vogels spotten en apen en kaaimannen en overnacht je op het water.

Bij de Raleighvallen & Volzberg ga je een berg beklimmen heb al gehoord dat deze erg zwaar is. Maar dat het een geweldig avontuur is om mee te maken hier ga je ook hele grote watervallen bekijken! Ik ben benieuwd!!!

Weer een top vooruitzicht.

Verder gaat het allemaal goed met mij. Ik ben gelukkig al aan de temperatuur gewend en vind de rust hier heerlijk. Echt aan het genieten van alles.

Lieve groet,

Klaske.

• 02 Maart 2015 - 20:43

Annette:

Dag Klaske,
    Fijn dat je nu een leeftijdgenootje bij je hebt. Fijn voor je dat je lekker aan het genieten bent!!
    Tot later, Annette

• 06 Maart 2015 - 11:34

Ilona :

Wauw!! Je maakt al heel wat mee lees ik! Super zeg lekker genieten van al het moois schat!

Kusjes!

• 06 Maart 2015 - 17:36

Andra Wassenburg:

hoi KLaske

Wat gaaf om te lezen hoe je t hebt in Suriname. En leuk dat je zo enthousiast bent over alleswat je mee maakt
    Douchen met koudwater, spinnen, muizen en kakkerlakken....je moet wel wat over hebben voor een avontuurlijke stageplek ;-)
    Al wat meer gewend aan " het opdrachten krijgen" ? Hope so!

Geniet van alle nieuwe indrukken, feesten en uitstapjes