Time flies when your having fun.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Klaske Bergman - WaarBenJij.nu Time flies when your having fun.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Klaske Bergman - WaarBenJij.nu

Time flies when your having fun....

Door: Klaske

Blijf op de hoogte en volg Klaske

12 Mei 2015 | Suriname, Paramaribo

Mijn maag begint een beetje pijn te doen als ik er aan denk, maar over 3 dagen zal het dan toch zo zijn. Afscheid nemen van alle mensen die ik hier heb ontmoet de afgelopen 3 maanden. En wat heb ik het verschrikkelijk naar mijn zin gehad. Ik heb zoveel mooie dingen mogen meemaken, en natuurlijk ook minder leuke dingen. Maar het heeft mij zo goed gedaan om deze kans gekregen te hebben. Op professioneel gebied heb ik nieuwe dingen geleerd, maar ook persoonlijk. Van thuiswonend meisje van 18 die bij haar ouders, broertje en zusje woont kwam ik hier en was ik opeens helemaal zelfstandig. Alle keuzes die ik maakte maakte ik zelf. Kon alles zelf bepalen wat ik deed zonder dat er iemand was die zij. Ja hallo maar dat gaat niet zomaar.
Vrijheid. Zo is hoe ik het beschrijf. Zelf bepalen wanneer ik ga eten, zelf bepalen wanneer en hoelaat ik ergens heen ga.
Heerlijk om die eigen verantwoordelijkheid te hebben.

Ik kwam naar Suriname toe met het idee, ik hoop dat ik het thuis meer zal waarderen. Ik denk dat dit ook wel veranderd is. Thuis loop je al te klagen wanneer het water van de douche voor 5 seconden even koud is. Hier weet ik niet beter. Ondanks dat kan ik wel uitkijken om weer in een huis te zijn waar ik niet hoef te letten of ik op een muis stap en dat ik kan douchen zonder dat er van boven een kikker bovenop mij valt. Het is geweldig om ook die andere kant te hebben gezien van deze manier van leven.

Afgelopen vrijdag heb ik mijn eindgesprek gehad op stage. En geweldig nieuws! Mijn stagebegeleidster en mijn begeleidster vanuit Nederland waren hartstikke tevreden over mij. Ik was hartstikke blij.
Toen ik thuiskwam vond ik het wel een heel dubbel gevoel, aan de ene kant dacht ik yes mijn doel is hier bereikt, het is me gelukt waarvoor ik hier naar toe kwam. Maar aan de andere kant opende het ook even mijn ogen en kwam ik erachter dat ik over een week al in het vliegtuig zou zitten.
Ik zie dit als de perfecte afsluiting van mijn periode hier, ik zal morgen en donderdag de eindafsluiting gaan doen met de leerlingen. We gaan namelijk een groot schilderij maken met als tekst: Samen leven. Vrijdag ga ik dit samen met mijn begeleidster naar de scholen brengen en dan is het voor mij afgesloten.

Donderdag avond zal ik afscheid nemen van al mijn lieve vrienden en vriendinnen hier. We gaan lekker uiteten en daarna met de Partybus naar de uitgaansgelegenheid en zullen hier nog wat salsadansjes wagen en daarna genieten van de dj muziek.


Een periode in mijn leven om nooit te vergeten.

  • 12 Mei 2015 - 17:39

    Pieter Hoornstra:

    Hallo Klaske
    Ja.....die 3 maanden zijn omgevlogen.
    Als ik je verhalen zo lees dan denk: je bent nu een volwassen vrouw...met al zijn verantwoordelijkheden......
    Daarmee wil ik je nu even feliciteren.
    Nog een paar mooie dagen gewenst en natuurlijk ook een goede reis...
    Pieter Hoornstra.

Tags: Paramaribo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Stage bij Unu Pikin in Suriname

*

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2015

Weer thuis

12 Mei 2015

Time flies when your having fun....

19 April 2015

Suri-update

07 April 2015

Raleighvallen/Voltzberg

23 Maart 2015

Nickerie/Bigipan
Klaske

Hallo allemaal, van 15 februari tot en met 15 mei ga ik voor 3 maanden in Paramaribo wonen om hier stage te gaan lopen ik werk hier met mensen met een beperking en leerlingen van het voortgezet speciaal onderwijs. Zij hebben soms een lichte verstandelijke beperking, een ontwikkelingsachterstand en/of gedragsproblemen. Ik heb deze blog aangemaakt zodat jullie af en toe kunnen meekijken met wat ik allemaal doe hier. Groetjes, Klaske.

Actief sinds 30 Jan. 2015
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 8723

Voorgaande reizen:

15 Februari 2015 - 15 Mei 2015

Stage bij Unu Pikin in Suriname

Landen bezocht: