White beach en boete.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Klaske Bergman - WaarBenJij.nu White beach en boete.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Klaske Bergman - WaarBenJij.nu

White beach en boete....

Door: Klaske

Blijf op de hoogte en volg Klaske

14 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Hallo lieve mensen,

Hier weer even een update van mij. Nog steeds gaat het erg goed met mij voel me hier echt geweldig.

Helaas ben ik nog steeds erg verbrand en ik heb op bepaalde plekken een soort van brandwond en zit onder de lelijke vlekken door het vervellen ondanks dat ik mij vorige week zondag goed ingesmeerd had is dit toch het resultaat. Ik hoop dat het snel opknappen zal.

Het op mij zelf zijn vind ik erg leuk, het koken etc bevalt mij prima. Wat smaakt zelfgemaakt eten toch heerlijk.

Vandaag met mijn Suri-vriendinnetjes naar White beach gegaan. We gingen hierheen met de bus. Het was 3 kwartier a een uur rijden en we hoefden nog geen euro er voor te betalen. Spot goedkoop! Heerlijk aan het strand gelegen en genoten van het uitzicht. We kwamen hier een groep jongens/mannen tegen die sinds kort hier zijn gekomen uit Amsterdam en waren hier voor 2 weekjes om mee te doen aan voetbalwedstrijden. Erg gezellig mee gehad en we hebben veel geleerd over de cultuur van hier.

Er werd ons onder andere verteld dat hier eerder de regel was dat wanneer je merkte dat er een dief op je terrein was je degene dood mocht schieten en hem gewoon ergens langs de weg mocht gooien. Pff toch wel heel vreemd. En op wat voor manieren je hier wel beroofd kan worden etc.

Weer een stuk wijzer geworden.

We zouden naar huis gaan maar we konden meerijden met de mannen want deze waren in een grote pickup truck gekomen. Erg aardig van ze. (Het was vertrouwd hoor!) Want normaal gesproken kun je dit natuurlijk niet doen. Ik mocht voorin zitten op een tweezits naast iemand. En we zagen verderop depoltie op de weg staan alleen het probleem was dat alleen de meneer die naast mij zat een gordel had. We werden gelijk naar de kant gehaald en de bestuuder van de auto moest uitstappen en vertelde dat we een boete hadden omdat ik geen gordel om had. Oeps. De mensen waren erg onvriendelijk van de politie vertelde de meneer. Het rare was dat ik zelf gewoon in de auto mocht blijven zitten en hoefde niets te zeggen want de bestuurder was aansprakelijk hiervoor. De politiemannen liepen gewoon te knipogen naar ons terwijl hij de boete aan het uitdelen was aan de bestuurder. Daarnaast gingen ze ook nog andere rare gebaren maken naar ons. Nou lekker is dat dan.. En dan ben je nog wel politie. Het is hier toch allemaal wel een beetje vreemd.

De boete was gelukkig maar 75 SRD dat is zo'n 18 euro ongeveer. Ze stonden ook gewoon langs de weg uit grote flessen cola te drinken en te eten en te lachen maar wel boetes uitdelen. Pffff.

Al met al een super gezellige dag gehad.

Morgenochtend ga ik samen met Dorianne naar een vogelwedstrijd toe om half 7 sochtends..... Deze vogelwedstrijd houdt in dat allemaal rijke mensen in Suriname naar het onafhankelijkheidsplein komen en tonen hier hun vogeltjes. Je hebt dan weer verschillende benamingen voor de grote van de vogels. Hoe groter de vogels, hoe meer geld ze er mee kunnen vangen. De president zelf doet hier ook vaak aan mee. Hoe en wat het precies werkt weet ik niet precies maar dat gaan we morgen ontdekken.

Volgend weekend de Nickerie Bigipan trip.

Ik heb er zin in!!!

Liefs uit het (vandaag wel) zonnige Paramaribo.

Tags: White beach

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Stage bij Unu Pikin in Suriname

*

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2015

Weer thuis

12 Mei 2015

Time flies when your having fun....

19 April 2015

Suri-update

07 April 2015

Raleighvallen/Voltzberg

23 Maart 2015

Nickerie/Bigipan
Klaske

Hallo allemaal, van 15 februari tot en met 15 mei ga ik voor 3 maanden in Paramaribo wonen om hier stage te gaan lopen ik werk hier met mensen met een beperking en leerlingen van het voortgezet speciaal onderwijs. Zij hebben soms een lichte verstandelijke beperking, een ontwikkelingsachterstand en/of gedragsproblemen. Ik heb deze blog aangemaakt zodat jullie af en toe kunnen meekijken met wat ik allemaal doe hier. Groetjes, Klaske.

Actief sinds 30 Jan. 2015
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 8720

Voorgaande reizen:

15 Februari 2015 - 15 Mei 2015

Stage bij Unu Pikin in Suriname

Landen bezocht: